Bulgaristan’dan Gelen +359 ‘lu Çağrılar

Tarih: 25 Ocak 2010 | Kategori: Diğer | Yazar: | 180 Yorum

Son zamanlarda dikkat ettiyseniz   (+359 887…), (+359 849…) , (+359 896…), (+359 898 …) gibi numaralardan gelen çağrılar popüler olmaya başladı.  En son benim cep numaramada +359’lu numaranın birinden bir çağrı geldi.  Merak ettim numarayı tanımıyordum.  Biraz araştırdım ve Bulgaristan’daki takipçilerimden Adem Demir sağolsun güzel bir açıklama getirdi.

Olay bilindik dolandırıcılık durumlarından bir tanesi.  Son zamanlarda özelliklede Türk erkeklerini dolandırmak için kurulmuş bir tezgah.  Bulgaristan’daki hatunlar bizim Türk milletinin ne kadar yardımsever ve ne kadar çapkın olduğunu öğrenmesi üzerine kurulan dolandırıcılık olayı.

Cep telefonunuza +359 ‘lu bir numaradan mesaj yada çağrı geliyor.  Sizde cevap veriyorsunuz.  Karşınıza bir hatun çıkıyor size başlıyor yalvarmaya…

“Yol param yok,  lütfen yardım et,  kurtar beni buralardan, Türkiye’ye gelmek istiyorum, annem hasta, babam kanser, sokakta kaldım” gibi laflarla önce kurbanı kandırıyorlar.  Muhabbet sarmaya başladıktan sonra iyiliksever Türk erkeklerini veya çapkın Türk erkeklerini kandırıp para isteniliyor.  Acındırma durumları bittikten sonra 1-2 bin dolar gibi para kopartanlarda var.

Hatta şuan Bulgaristan’da bu tip çeteler oluşmuş durumda. Son zamanlarda bu durumu fark eden Bulgaristan hükümeti “Sahte Gelin”  adındaki operasyonlarda bu tip çeteleri yakalamaya çalışıyor. Bulgaristan esnaflarının söyledikleri ise işin vehametini ortaya koymakta. Edindiğim bilgilere göre bu işten hatunlar sağlam para kazanıyorlar.  Sokaktaki dedikodulara göre esnafların anlattıkları şöyle…

“Altına araba çekenlerden tutunda evlerine binlerce liralık mobilya alan birçok hatun var.  Özellilede bu işi meslek edinmiş çeteler binlerce doları cebe indirip sürekli Türk erkeklerini peşinden dolaştıran hatunları çalıştırmaktalar.” Bulgaristan’daki çeteler epeyli profesyonel bir hale gelmişler.

Peki dolandırıcılık yapmalarının sebebi nedir?

Aslında birçok sebep var. Bunlardan en önemlisi kominizm gibi bir rejimden çıkan ve ülkede henüz gelir dengesi oluşmamış bir halk var. İş sahalarının olmaması ve kolay para kazanmak başta geliyor.  Türk erkekleri ise en kolay para kazanma yolu olarak konuşulmakta.  Para istemek için yalan çok en çok söylenilen yalan arasında da “Trafik kazası geçirdim, para lazım, yanına gelmek ve bu hayattan kurtulmak istiyorum, beni yanına alır mısın”  gibi bahaneler.  Tabiki çapkın Türk erkeklerine farklı fantezilerde yaşatmıyor değiller..

Şuan itibariyle Bulgaristan vatandaşları Türkiye’ye vize almadan girebilmekte.  Yalanlarını en çok bu şekilde destekliyorlar.

Para transferi nasıl yapılıyor? Yakanmıyorlar mı?

Türkiye’den para koparmanın en kolay yolu Western Union olarak görülmekte.  Çünkü Western Union ile yaplan para transferleri izlenemiyor. Hatta işin dahada vahim tarafı kontörlü hatlardan arıyorlar.  Çünkü kontörlü hatları almak için kimlik ibraz etme zorunlulukları yoktu.  Bulgaristan hükümeti bunun önüne geçip dolandırıcılık yapan “Sahte Gelinleri” yakalamak için yeni bir kanun çıkartıp kontörlü hatlar için kimlik ibraz zorunluluğu bile getirmiş. Yeni çıkan kanuna göre kotörlü hatlar artık kimlik ibrazı ile gerçekleşecek.

Zaten ne kaybettiysek ya vicdanımızdan yada çapkınlığımızdan…

Aman bu tip oyunlara kanmayın.  (+359 887…), (+359 849…), (+359 896…), (+359 898 …) kodlu telefonlardan gelen mesajlara cevap vermeyin.  Gelen çağrıları açmayın.  Eğer açarsanızda size ne kadar dil dökülürse dökülsün inanmayın…


Shout
Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Yönetici Notu

Lütfen yapacağınız yorumlarda kişi ve kurumlara hakaret etmeden, kişilik haklarına zarar vermeden görüşlerinizi bildiriniz. Oluşabilecek zararlarda ve gözden kaçabilecek durumlarda tüm sorumluluk yorumu yapan kişiye aittir. Gizlilik sayfamızda bu bilgiler açıkça belirtilmiştir.

180 Yorum Yapıldı:

  1. Canberk

    Arkadaşlar merhaba,
    Yonja adli arkadaslik sitesinde ben moldovaliyim diyen bir kizla tanistim. 1-2 ay viber üzerinden ücretsiz konuştuk. Zamanla samimiyetimiz ilerledi fotoğraf göndermeler, askim,canim,hayatim artik sana gelmek istiyorum tarzinda konuşmalarla arkadasligimiz ilerledi. Ayrica yasadigim yer Romanya ya çok yakin dedi uçak biletini aldim, yolda para ihtiyacim olmaz bileti alman yeterli deyince guven verdi. Derken ucagin kalkacagi gün havaalanına geldim çok heyecanliyim artik kavusacagiz tarzında yazismalar konuşmalar oldu sonra pasaport kontrolünde sorun olduğunu söyledi, 600 euro gibi bir ücretin hesabinda olması gerektiğini, yoksa oraya göndermeyeceklerini, turistik seyehat için bu paranin hesabinda olması gerektiği filan, bende para olmadigini söyledim iste 250 eurosunu arkadaşlarından ayarladigini, benim 150 euro gondersem yeterli olacagini havaalanında türkçe bilen bir bayan olduğunu söyledi, bayanla konuştum bunlar o kadar profesyonel ki bayan sizin için yardimci olacagim kizcagizin eli ayagi titriyor,yüzü sararmis solmuş diyor, 150 euroyu western union ile gonderebilecegimi söyledi. Bunun üzerine Romanya konsolaslugunu arayip durumu anlattim bukresten arkadasim gelecek Moldova vatandaşı ama geçerken 600 euro gibi bir para olması gerekiyormus yaninda doğru mu diye sorduğumda konsolosluktaki yetkili kesinlikle onların dolandirici olduğunu kesinlikle para gondermemem gerektiğini söyledi. Bunun üzerine kizi arayip bu durumu anlattim, hala yalan söylemediğini,benim için evden kactigini soyluyor. Uçak biletini almis oldum ama saglik olsun o kadarıyla 100 euro gibi bir param gitti. Ama kesinlikle bunlar yalanci ve çok güzel fotolarla ve aile kizi tarzinda sohbetlerle insanlari kandiriyorlar. Siz siz olun inanmayin. Kizin ismi Aysun Ahmedova. Western unionda söylediği isim Aysun Reyhanova Ahmedova.
    Ve sizi kandiran yada kandirmak isteyen kişilerin telini ve ismini buradan paylasin ki kimse dolandirilmasin. Aysun Ahmedova isimli kişinin teli +372 5338 2849.
    Viberden konuşuyor ücretsiz konuştuk basta para mevzusu kesinlikle yapmiyor. Sinir da sizi tuzağa düşürebilir inanmayin. :) saglikli stressiz günler.

  2. Salak

    Benim bir arkadaşımızda aynı toza düştü 7000 Euro su gitti sakın böyle şeylere inanmayın bonlar hep sahra kar sakın ha

  3. torismo

    arkadaşlar bende bu serefsizlere yok ucak biletimi alacam yok pasaport ve vize masrafı
    150 euro kaptırdım bu çingene sürtüğünün adı gamze dir vester unyomdaki hesabı ise ferhan ali dir 150 euro yu gönderdiktn sonra sözde yunansitanda bir hava alanına geldi bende yoldayım telefonum tekrar çaldı aynen şöyle dedi o sürtük aşkım bitanem ben suan hava alanındayım görevliler yanımda ama cebimde başka para olmadığı için çıkısıma izin vermiyorlar cebimde en az 400 euro olması gerekiyormuş o yetmedi sözde beni görevli polis ile görüştürdü tabi hep aynu senaryo telsiz sesleri hava alanında yapılan anoslar kulağıma geliyor tabi hepsi düzmece ve sonra ağlamaya başladı bu parayı muhakkak bul gönder ben geri dönemem üvey babam beni öldürür ve o andan itibaren şüpelenmeye basladım internetten telfonumdan yunanistan konsolosluğunu arayarak durumu anlattım ve telefondaki yetkili bana kesinlikle para göndrmememi bunlar gibi insanlar hakkında çok şikayet ve canı yanan insan olduğunu bunların aile olarak çete gibi çalıştıklarını hatta ve hatta türkiyede bile hava alanlarındaki yetkililer dahil elamanları olduğunu söyledi bende kendlerine çok teşekkür ettim neredeyse 2 bin liradan olacaktım sonra ben o serefsizi tekrar aradım maskesini düşürdüm küfür ederek ve bağırarak telefonu kapttı yüzüme son ra daha detaylı araştırma yaparak kim olduklarını öğrendim sahsen bu şerefsizler yunanistan ve bulgaristan romanya sınırında yaşayan ve bu saydığım ülkelerin telefon kodlarını kullanan çingenelerdir siz siz olun iyice arastırın ondan sonra kararınızı verin canınızı yok yere yokmayın ailenize arkadaşlarınıza rezil olmayın bu şerefsiz kızın adı gamze dir yası hep aynı 25 dir wester unyomdaki hesap adıda ferhan alidir telofonu 00 30 6985 7916 69 bu namaraya dikkat hatta 2 hattı var şimdi ise ben onları tongaya düşürüp alay ediyorum onlardan olan baska kızlarda arıyor aynı şekilde para isityor bende gönderdim diyorum ama göndermiyorum serefsizler o wester unyom bankasının içinde sinir kirizi geçirip etrafa küfür ediyor sizde aynını yapı bu çingen piçleri birbirine düşsün teşekkürler

  4. DİKKAT!

    Arkadaşlar aman dikkat! Bu kızların ilk başta gerçek gibi anlattıkları kendi acıklı aile hikayeleri sızın aklınızı başınızdan alabılır kesinlikle itimat etmeyin hepsi ancak nitelikli bir dolandırıcının sözleridir.Sizden para alabılmek için kurulmuş bir tezgahtır.ne zamanki ben havaalanındayım cıkıs yapabilmek için hesabımda 600 euro olması lazım sen bunu yatır nasılsa gelınce verıcem gibi lafları dedı anlayın ki dolandırılmak üzeresiniz.AYSUN REYHANOVA HASANOVA adlı kişi de bunlardan sadece birisidir. telefon numarası:+37253382849

  5. SELİM

    BENİDE ARADILAR EVLENMEK İSTEDİGİNİ SÖYLEDİLER BU AYNI DOLANDIRICI AYSU İPEK BEN TANIYIRDUM BAŞKA İSİMLE TANITTI KENDİNİ KADER DİYE AMA YALAN OLDUGUNU BİLİYORDUM SADECE BİLETİMİ AL DEDİ BEN SİGORTAN VARMI DEDİM SEN BİRŞEYLER KARIŞTIRIYORSUN DEDİ SADECE PASOPOR DEDİ YENİ TELİ 00359893862391 BUNUMARAYA DİKKAT EDİN BAŞKA RESİMLER ATIYOR KAMERAM YOK DERSE İNANMAYIN

  6. ramazan çakaloğlu

    Arkadaşlar NURHAYAT memetova adlı kişiye çok dikkat edin
    Ben tam 7 kez dolandırdı
    Youtube de canlı çektiğim vidio ları var
    Bakarsınız

  7. ramazan çakaloğlu

    Slm arkadaşlar NURHAYAT memetova adlı kişiye dikkat edin beni 7 kez dolandırdı
    Youtob te videoları var izleyin
    Sizlerde kanmayin

  8. murat

    GYULNIHAR DEMIROVA .SVILEN ASENOV bu isimlere dikkat edin

  9. emrah

    bir bok alamasin elalemin 100000 gitmis geri alamior sen ne alicaksin polis diorki vermeymisin zorlami aldilar

  10. emrah

    hepimize gecmis olsun hemserilerim benim basima da boyle olan geldi bunlarin arkasinda bulen yaran diye bir erkek var mi kendini polis diye tanitiormus ama as kaldi polis ensesinde

  11. mahsen

    Ben şuan bulgaristandan biriyle görüşüyorum birkaç haftadır benden 80 auro istedi Makedonya cezasını verip çıkıp gelecekmiş ama ne dualar ediyor numarası +359897 li düşmedim niyetimde yok

  12. umut

    Merhab arkadaşlar benimde bügün başıma geldi böyle birşey facebook adreside böyle beynas ahmed onedate.com diye bir siteye kayıt oldum oradan bana mesaj yazmış bende cevap yazdım oradan skype geçtik ve bir hafta konuştuk ve anlaştık tabi ki
    pasaport otobüs bileti felan alıcam dedi 195 Euro tutyormuş annesinden kalan küpeleri bozdurup alacakmış ilk başta ben bozdurma sana para göndereyim dedim kabul etmedi okadar ısrar ettim daha sonradan küpeleri bozdurdum 95 euro yapıyor dedi bende 75 euro göndereyim dedim bende olan bukadar ve gönderdim
    08.12.2014 pazartesi bileti aldım salı sabah 6.30 yola çıkıyorum dedi bende tamam ozaman bende esenler otogarınada seni bekleyeceğim dedim ve saat 9 gibi otogara vardım ve beni aradı he birde hanstur diye bir firmayla geliyorum 12kişilik bir minübüsle bende otogarda sordum soruşturdum öyle bir firma yok sadece has tur var oda sofia gidiyor geliyormuş neyse bu beni aradı 11.gibi gümrükte sorun olmuş çıkış yapamıyorum bırakmıyorlar ağlıyor sızlıyor hatta oradaki şöförle bile konuştum 900 Euro gerekiyormuş üzerinde bulunması lazımmiş yoksa çıkış yapamayacakmış böyle bende bunun üzerine araştırdım işte ama allaha sükür ki dolandırıcılara kaptırmadık sadece giden 75 euro bilginize

    Adı : Beynas Ahmed Telefonu : 00 35 989 898 77 14

  13. mehmet

    arkadaşlar bende 20gün önce bir bulgaristanlıyla tanıştım adı kiraz mevsimi diye facesi var çok güzel gelişmeler oldu konu benimle evlenmeye geldi bu şahıs benden gelmesi için pasaport çıkarmak gerektigi için 200 auro para istedi bende biraz salladım ama beni neyaptıysa kandırdı ikna oldum gönderdim birgün sonra saglık raporu istiyolar dedi 110 auro yol parası falan dedi gene ikna etti beni sora esenler terminalinde buluşalım dedi bende kalktım esenlere gittim sonra telefonum caldı aşkım ben şuan sınırdayım bulgr polisi geçirmiyo 1200 auro hesabımda olması lazımmış dedi bende okadar para yok dedim telefonu oradaki bi şöföre verdi adam bana kardeşim yazık degilmi kıza bak buralara kadar gelmiş şunu işini hallet kurtulsu sabahdan beri kız aglıyo burda dedi bana bende param yok dedim anladım dolandırıcı olduklarını geldim memlekete hala görüşüyoz ama bi failini yakalayaamıyom ya çok uyanık ya ben çok safım sakın başkaları kanmasın adıda leven ivanikov diye söyledi bilgisi olan varsa bu kızla ilgili bana yassın ltfn

    • mehmet

      DİKKAT kiraz mevsimi adındaki asıl adının leven ivaliniov isimli şahısa dikkat edin tel numarası48 39 biten numaraya dikkat bilen varsa bana yassın lütfen

  14. mehmet

    arkadaşlar yalnız ben para gönderirken özellik benden wester onuyornla göndermememi istedi ben nasıl gondercem diye sordum oda bana UPT ile göndermemi istedi bende dedigi gibi gönderdim bu konuda bilgisi olan yorum yapsın LTFN

  15. muharrem

    Arkadaslar ben bu dolandiricilarla cok iyi biliyorum sakın olaki onlarin dramatik hayat hikayelerine kanip para yollamayin hatta biletini bile almayin.Isin asli su biletini burdan aldiginiz jadinlar gercekten o gun hava limanina gidiyor.Chek in yaptiriyor Zaten o zmn sizin telinize msj geliyo check in yapildi diye Daha sonra sizi geri ariuo askim iste pasaport polisi sorun cikardi en az uzerimde 300 euro bir aylik icin para olmasi lzm falan diyo nornslde de zaten boyle bi yasa var sinra o parayi yollarsaniz eger tekrardan askim benm sigirtam olmadigi icn birakmiyolar extradan 280 euro paea lazim bir aylik icin parayi cekmesemde oluyo hesabimda gorunsun yeterli diyolar eget ayni isim 2, kez ayni atni kisiye para transfer ederse zatn sifre vermenize gerek yok o otomatik olarak parayi hesabina cekiyor bnim bildiklerim bu kadar iclerinde belki gercekten zor durumda olupta ciddi olarak bir turkle evlenmek istiyenlerde var egerki yurt disindan bir kadinla ciddi anlamda konusursaniz yapmaniz gereken size resim falan yolladiysa videolu konusup ayni jadin olup olmadigi.Ikincisi kimliginn fotorafini cekip size yollamasi tabi kimik numarasi gorunmesi sartiyla.Bazi uyanik adinlar kimlik numaram dite pasaport numarasini yutturuyor millete buna cok dikkat edilmelidir cunku pasaort no ile savciliktan hicbir islm yapilmiyo kimlik numarasi ile oluyo simdi size bi kac isim vercem bu isimlerede cok dikkatvedin bnlar tambir profosyonel bn bunlarin bilgilerini alabilmk icin tam 3 ay ugrastim ve sonnda basardim
    ulke yunanistan Isim ivanka angelova Pasaport no147896325 ulke yunanistan yasadigi sehir sparths isim kutsie fahredin pasaportno519311916 isim safie ulke romanya bnlar cok tehlikeli ona gore numaralari +306945494501 +306977182757 +32466257035

Yorum Gönder