Evimde Akrep çıktı…( Evde akrep çıkması )

Bu yazımı okuyunca muhakkak ki tüyleriniz ürperecektir. Evet yanlış duymadınız evimde bir akrep buldum. İnanımlaz bir hayvan anında üzerine terlikle bastım ve ezdim.

Evimdeki salonu misafir gelmediği sürece kullanmıyordum. Arada bir salona girip temizlik felan yapıyoruz. Arada bir de misafir gelirse salonun kaloriferlerini 1 saat öncesinden açıp salonu ısıtıyoruz. Normalde peteklerini kapalı tutuyorum ki büyük bir salon bana maliyetide büyük oluyordu. Neyse doğalgaz maliyetini geçelimde konuyu size biraz daha açık aksedeyim.

Salondaki halılardan bir tanesini alıp mutfağa serdik. Aradan 30 dakika geçmedi mutfakta halının kenarında beyaz birazda krem rengi bir akrep gördük. Tabiki evde terlikle geziyoruz. Aman siz siz olun evde muhakkak ki terlikle gezin terliğinizin kenarında bir akrep’e felan denk gelirseniz anında üzerine basın ama dikkatli olun sizi sokmasın… Evde terlik giymenin en önemli tarafıda bu diyebilirim.

Hemen bir araştırmaya giriştim evde akrebin işi ne ?

Ekşi sözlük yazarları yazmışlar Evde akrep çıkması konusunu okuyunca şaşırdım diyebilirim. Neye uğradığımı şaşırdım çünkü akreplerin yalnız dolaşmadıklarını okudum. Eğer ki bir eşi varsa yandık demektir. Bu gecede bana uyku yok malesef. Diyorlar ki eşi ölse bile onu bulurmuş hatta öldürdüğünüz eşini bir kaba koyun ve bekleyin muhakkak ki yanına gelecektir. Ulen bunu ben öldürdükten sonra attım gitti nerden bilebilirdim ki… Bunu okuduktan sonra ve internette biraz araştırma yaptıktan sonra gördümki öyle her ilaç Akrep’e etki etmiyormuş. Akrep’i öldürmenin en güzel yöntemi ise benim hatun buldu.

Madem ilaç sıkmayla ölmüyor ve küçük böceklerle besleniyor o zaman küçük böceklere zehir enjekte edip ortalığa dağıtsak akrep gelip bu böcekleri yedikten sonra ölebilir mi ? Öyle sinek ilacı felan sıkarak mücadele edemez mişiz.. Gerçi bunun için profesyonel bir firma ile görüşsem iyidir diye düşündüm ben beceremem herkes kendi alanında bugün Proser firmasına bir mail attm bakalım.
Ulen dedim yandık.. Ne halt edeceğiz. Zaten sabaha kadar gözüme uyku girmedi. Sabah ayakkabımı silkelemekten pantolonumu silkmekten birde montumu incelemekten işe geç kaldım zaten…

Uzun lafın kısası bu hayvan kolay kolay öldürülecek cinsten değil ve kesin bir eşi daha var.. Terliğimin altında ezerken büyük bir zevk alıyordum ve pencereden dışarı atarkende ohh bee diyordum.. Şimdi diğer eşini nereden bulacağım ?

Akreple mücadelenin püf noktalarıda şunlarmış.

  • En belirgin zehirli türleri yurdumuzda Güneydoğu Anadoluda yaşarmış
  • Genelde ölümle sonuçlanmazmış.
  • Isırık kabarır ve 2 ila 24 saat süren bir ağrı yaparmış.
  • Isırılan bölgeyi emme, kesme gibi işlemler işe yaramaz mış.
  • Evde kesinlikle terlikle dolaşmalı
  • Nem ve rutubetin olduğu yerlere dikkat edilmeli.
  • Geceleri avlanmaya çıktıkları için dikkat edilmeli.
  • Gündüzleri bir delik bulup saklandıkları için bulmak zormuş.
  • Çıplak elle akrebe kesinlikle dokunmamalı.

Doç. Dr. Ahmet Karataş ‘ın bir açıklaması var

“İstanbul Bölgesi’nden en çok “Euscorpius Tergestinus” ihbarları geliyor. Çok zehirli bir tür değildir. Bazıları bir arı zehri kadar zehre sahiptir. Sokması halinde ateş ve mide bulantısı yapar. Ama gene de dikkat edilmesi gerekir. Bunun önüne geçmenin yolu yoktur aslında. Kışın toprak altında saklanır, yazın faaliyete geçer. En zehirli türler Güney ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndedir. Türkiye panzehir açısından yeterli bir ülkedir. İstanbul’da ise İstanbullular’ın korkacağı bir durum yok.”

Biraz araştırdıktan sonrada Youtube deki şu video çok ilgimi çekti.Fare ile akrep in kavgası…

Sonunda fare kazanıyor ama dövüşe girerken 2 fare birden saldırıyorlar. Akrepte sonuna kadar mücadele ediyor.

Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar …

Ayrıca Proser ilaçlama firmasından da profesyonel yardım alabilirsiniz.

“Evimde Akrep çıktı…( Evde akrep çıkması )” üzerine 117 yorum

  1. Selam. Benimde evimde akrep çıktı inanılmaz…. Banyoda tavanda rastladım önceminik akreplere. Öldürdük attık filan. Ama ben diyodum bunların annesi babası vardır diye. Birgün evi süpürken banyodaki baskülü kenara alıym dedim. Baskülü elima almamla fırlatmam bir oldu. Önce altında kalıp ezilmiş bir karafatma zannettim (ıyyyyy) . İçeri kaçtım, bu arada böceklerden çok korkarımda. Neyse tekrar mekana döndüğümde bir baktım kocama akrep olmuş o, demek uyuyordu ve büzülmüştü. Sonrasında kancalarını ve kuyruğunu açmış duruyordu. O gün eşim gelenen kadar banyoya giremedim kapıyı kapatıp kapı altınada bişiyler sokuşturdum. Gece eşim gelince tabi bulamadı banyoda ama böcek ilacı sıktı iyice banyoya kapıyı kapattık. Sabah bir bakmışki akrep yerde yatıyoo ölmüş.. Neyse böyle işte. O anne akrepse bizimde baba akrewp için korkmamız gerekiyo. Birde duyduğum kadarıyla siyah olanlar zehirli olmuyorlarmış. Açık renk olanlar zehirliymiş.

    Cevapla
  2. Geçmiş olsun ne diyelim, tez zamanda çıkar inşallah.
    benim bildiğim akrep ve yılan sokmalarında sokulan yer kesilip kanatılmalı ve zehir akıtılmalıymış mutlaka. Ardından sokulan yerin üst kısmına vucudun tamamına dağılmaması için basıç uygulanmalıymış..
    Ayrıca amonyakta iyi geliyormuş sanırım. Ya da o arı sokmalarında işe yarıyordu sanırım tam hatırlayamadım..
    Bide şu en son verdiğin video’yu keşke izlemeseydim gece gece tiksindirdi yahu. :D

    Cevapla
  3. Henüz diğer eşine rastlayamadık bakalım nerden çıkacak bizi ısırmasında evde ne halt ediyorsa etsin :)

    Gerçi akrepler böceklerle felan beslenirlermiş yani evde haşerat namına birşey kalmaz hiç yoktan. Ama yinede evde olduğunu bilmek ürkütücü.

    Cevapla
  4. battal çam ;

    Akrep’in cevabını bekliyorsan henüz bulamadım ama proser firması ile iletişime geçtim bakalım gelip ilaçlayacaklar..

    Cevapla
  5. selam geçmiş olsun öncelikle…ama espri olsun diye söyleyeceğim :) ya terliğin içine girmişse akrep :)))))

    önce terlikleri ters çevirip silkeleyelim derim :

    Cevapla
  6. Emin ol her dakka terliğin içine paçalarına oturduğun yere fincana…. vs… bakmatan adam paranoyak oluyor. Allah’tan Proser geldi de evimi ve apartmanı ilaçladı artık böyle bir derdim kalmadı.

    Cevapla
  7. valla arkadaşlar bugüne kadar akrep görmemiştim
    ama şimdi yakınen tanışdık onunla bu sabah ev süprüken
    buldum onu mutfakta yavruydu ama igrenc bişey
    hemen öldürdüm ama atamadım eşimin okuldan gelmesini bekliyom
    bu arada onun anası ve babası varmış napcam ben. 1 bucuk yaşında hic yerinde durmayan bir kızım var
    hadi siz İstanbuldasınız bir ilaclama firmasına başvuruyonuz
    biz Ispartanın sütcüler ilcesindeyiz ve burda öyle bişey
    yok napcam ben korkudan mutfagada giremiyom yazışarınızdan okudugum kadarıyla her ilac etki etmiyomuş onlar
    burdaki insanlar cok alışmış cıkar diyolar ama ne zehirden bahzediyolar ne ilaclamadan

    Cevapla
  8. Jasmen :

    Proser firması ile iletişime geç en azından ne yapman gerektiğini sana söylerler. Tam bir profesyonlel gerekli size. TEAkolik.Com dan tavsiye ettiler diyip Ali bey ile iletişime geçebilirsin.

    Cevapla
  9. merhabalar yazınızı okudum gerçekten enteresan bir olay gerçi bugibi olayları yaşamayan tam olarak anlayamaz aynı duyguyu bende yaşadığım için sizi çok iyi anlıyorum benimde evimden akrep çıktı ama büyük ihtimalle yavruydu sarı bi akrepti wc ye girdiğimde kapağın üzerinde bi akrep gördüm ve kaşık yardımıyla alıp büyük bi bardağa koydum birmüddet sonrada öldürdüm yaklaşık 1 hafta oluyor ama başka bi akrebe rastlamadım gerçi her gece içim içimi yiyor başka varmıdır ya gelirde sokarsa diye ama bide ben bursadayım ilaçlama şirketlerini araştırdım ama hep istanbulda walla nasıl yapıcam hiç bilemiyorum ama sizin adınıza sevindim kurtulmuşsunuz :)) . . .

    Cevapla
  10. Selamlar! Ben Ozbekistanliyim. Ben 1 senedir akreplere cok ilgim var. Simdi ben yeni arsa satin aldim ve oraya ev yaptim. Ama orada tam akrep ordusu var. Insaat yaparken de orada insaatcilar onlarca akrep oldurduler. Gecen sene yakalanan akreplerden 16 tanesini sisede besledim. Ama hepsi 2-3 ayda oldu. Bu sene ise, 3 tane akrep besledim. 1 tanesi 2 ayda oldu. 1 tanesi bir arkadasimin tavsiyesi ile yemek olarak verdigim siyah bocek tarafindan yendi. Simdi 6 ay oldu, 1 tanesi yasiyor. Sisede besliyorum. Cok guzel akrep. Simdi yazarken bile, iste yanimda sisede duruyor. Iste boyle. Ben bir akrep hayraniyim!

    Cevapla
  11. malesef bizim evdede çıktı ve 5 dak olmadı ve hemen netin başına geçtim ne yapacam bilmiyorum öldürdüm ama eşi deyince ,varsa bildiğiniz etkili bir ilaç ismi yazarsanız memnun olurum iyi geceler.

    Cevapla
  12. ulan dublex ev aldik banyo mu gormek istedim lavaboda akrep bana bakiyor. cildirdim yaw nerden cikti bu simdi. tiskindim bu evden.

    Cevapla

mirebilium için bir cevap yazın Cevabı iptal et

teakolik hamza şamlıoğlu blog logo

Wordpress altyapısını kullandığımız bu sistem, Sunucu Çözümleri firmasında yüksek performans sağlayan özel sunucularda barındırılmaktadır. Görüntülemek için en iyi Chrome tarayıcı, 1920x1080 çözünürlük ve Full HD Android telefonlarda çalışır. Ayrıca Sitedeki içeriği istediğiniz gibi çarpabilirsiniz. :)